05 January 2011

U Make me Sick!


Aku pun xtau nak start dari mana sebenarnya...
Lately, aku memang buka 'mukabuku' atau blogwalking memalam la..
means that tgh2 malam...
korang suma dah tdo aku baru nk on9..

awal2 malam biasa la..
anak nak tdo,cuci baju,lipat baju
kadang2 dah nenen huzaifah aku otomatik tertdo sama
dah terjaga tgh mlam mata xnak katup aku on9 la..

bila buka  nie kan kuar kat chat sapa yg tgh on9
dan org pun leh tahu kita tgh on9..
so ada la geng masa blajo kat uitm dulu tegur..
kalau pempuan aku akan balas tp kalau
dah namanya LELAKI...
say sori aku xnak layan..
pada aku kira BERDOSA la layan lelaki lain borak on9
EVEN,
pada anggapan dia as a friend lama xborak

Maybe sebab itu la ada yg cakap 'mukabuku' nie kira haram la
sebab perkara2camni la...
bini chat dgn laki lain,laki chat dgn bini orang etc
lambat laun leh terjerumus kepada perkara lain..
sbb aku penah baca sapa ntah post,
pempuan tu siap cakap asben dia siap warning jgn ada a/c 'muka buku' nie langsung
sbb laki dia takut bini dia ada hubungan dgn lelaki lain...
asben aku xder la setahap itu

aku ada a/c 'muka buku' tuh pun sbb xnak kalah dgn teknologi terkini..
lgpun dgn 'muka buku' nie la aku bleh chat dgn abg kandung aku n kakak ipar aku
yg keje kat bumi arab srkg..
kami akan share gambar anak2 dia tgk gambar tumbesaran anak2 aku...
aku pun leh cter kat mak aku kat kg ttg keadaan anak2 sedara aku camana..

ADa jugak Hamba Allah ni perli2 aku..
Siap tanya aku kul berapa on9 semalam..
sbb tgk kat chat list kan..
Cam ape jer kan
aku pun  cam malas nak bukak 'muka buku' tu dah

Aku gunakan 'muka buku' tuh sbb
kat situ la kita leh baca org tulis memacam..
kdg2 kita leh tau dia bercuti,jemputan kawin la,marahkan someone la
n even br disahkan mengandung pun kita tau kat situ..
betul tak?
sejak2 kat opis kena block aku
pun cam malas nak buka 
lunch time tu...
lgpun sejak huzaifah ke taska semula
lunch time aku kat taska dgn dia...
so bila lg aku nk on9 kalu tak malam kat umah..
cuba cakap 
BILA LAGI WAKTUNYA?

aku pun xnak kepercayaan asben aku bg utk ada 'berokband '
nie diganggu gugat
oleh anasir luar!
lantak la org nak kata aku sombong ke hape,
apa aku buat nie utk rumahtangga aku sendiri..

bigfoot: luahan hati ini adalah pandangan peribadi aku as tuan blog niey!
                    xder kaitan dengan sesiapa pun...
             
read on your own risk!






6 comments:

Ana Lyana said...

ye kak N, samelah fungsinya fb ni pd ana. update pasal dani untuk tatapan nenek dan akinya kat kampung nun.

tapi dah ada org salah anggap... bila kata, asyik update pasal anak je.. tu yg klau kak N perasan satu status ana, sikit2 dani tu..

ada lagi sorang hamba Allah ni, sedang preggy, update la pasal preggy dia tu untuk share ngan adik badik n family yg jauh, punnn di salah ertikan...

betulla kata kak N tu.. read on your own risk.

mar!ahaf!z said...

hmm risau jugak kalau aad fb boleh tambah dosa je kan?

kalau irnie pk tak perlu nak melayan.. tak de masalahnye.. yg penting kita tau niat kita.. selalunya mencegah lagi baik kan?

amiliaomar said...

haa... jgn lupa letakkan blog i yg baru lam blog u ye.. hehehe
www.amiliaomar.blogspot.com

blog lama? huhuhu jg ditanya..

ibuafiqahhuzaifah said...

ana:
tu la x ikut teknologi salah..ikut salah..

maria:
ye btul tu maria..

amilia:
setelah sekian lama xdgr kabar berita..irni rindu akak tau!

Anonymous said...

kat chat tu, boleh go off line, sapa pun taktau kita online...

ibuafiqahhuzaifah said...

Anonymous:
TQ for dropping by...
TQ sbb share knowledge..nnti saya cuba buat.tq