14 January 2011

Mak Saya Kata la...

salam jumaat suma kengkawan yep!

Mak saya kata...

Bukan suma duit gaji tuh kita punya
so, sedekah la sedikit dari pendapatan kita tuh utk fakir miskin..
kalau ikut PPZ 2.5% jer dari pendapatan kita
means kalu RM1k baru RM25 hinggit jer...
xbanyak pun..

Mak Saya Kata..bukan Mak awak yang Kata nie Tau...

RENUNG2KAN..SELAMAT BERAMAL

bIG Foot: ini la kalu dari kul 4pagi td xleh tdo..
weng kejap kepala aku!


7 comments:

Anonymous said...

kak N,sy dh g PPZ aritu...dh kire2 die kate xlayak...huhuhu...die kate tggu naik pangkat dulu...;P.Nasir je yg kene byr zakat pendapatan tue...,jewellery sy pn org PPZ kate xyah kire sbb skit sgt...

-Nor-

ibuafiqahhuzaifah said...

nor:

kalau g PPZ ikut pendapatan kita xlayak lagi nak byr zakat..
nie kira nak buat sedekah dari duit gaji kita tu...lebih kurang cam cth PPZ buat la..
amik cth PPZ kira 2.5% dari gaji.
ok ya nor..paham kot penerangan akak..TQ

mar!ahaf!z said...

yup agree, 2.5 je..
ikutkan mmg sapa pun tak payak sbb ada perbelanjaan kita yg banyak tu kan..
its good that whatever figure of our income is.. just contribute 2.5% of it.. (jgn kira setelah ditolak perbelanjaan kita tu) kalau gaji seribu, 25 je..

ibuafiqahhuzaifah said...

Maria:

TQ atas penerangan yg lebih mendalam..hehe
tul Rm25 jer..

Anonymous said...

ooo...cmtu...tqvm

wan nurul hezrina abd halim said...

kena perbanyak sedekah barulah berkat=)tq info mak tuh..huhu

ibuafiqahhuzaifah said...

wan:
org tua lebih makan garam dari kita kan..kena bykkan sedekah..