07 October 2008

~Balik Kampng @ PeRaK

29.09.2008 hari Isnin kul 7pagi
yeh!!balik kampung..........
raya tahun nie turn aku balik Perak....
ptt last year balik perak....
tp aku mabuk yg amat teruk ngandungkan Afiqah..
so cancel la balik perak..R
aya la aku kat Kajang jer...umah MIL aku..

ni umah opah aku....mak kepada papa aku la..

papa aku asal Perak....
mama aku asal Pahang..
aku xleh nak amik gambo sepanjang jalan...
sbb...
1st aku kena tunjuk jalan kat hubby aku...
dia 1st time nak balik Layang2 Kiri,Parit nih...
memandangkan aku jer yg tau jalan...
xleh la nak klik2 gambo gtu...
2nd lak...
afiqah excited balik kampung nih...
so sepanjang jalan layan jer la keletah dia....
tido pun xmo
huhuhu....

muka budok yg xmo duk diam dalam keta....

abih suma nak tengok....asyik nak berdiri jer...

ya ampunnnnnnnnn...kalu polis trafic tgk nih!!!!

muka ceria nak sampai kampung....hahaha...

rindu wooooo kat opah,kat mama n papa....

atcually raya nie my big bro xdapat balik Perak sesama....

BASF xbagi cuti.....hanya cuti raya jerrrr dapat...

Bro...bila kita nk balik kg sesama nih????


apsal plak aku muka cam bersalah jerrrr.....
bukti aku balik Parit...
PARIT MOTOR.....(sajerk jer buat lawak)mujur ler ibu kau nie bawa suma keperluan....

hahahah...smpi umah opah aku...

sesi gantung buai lak kan...

sampai2 jer terus masukkan dia dlm buai....

dia tido dgn aman nya........

ko bayangkan afiqah xtido dari

S.alam smpi Umah opah aku kat Layang2 tuh!

kira lama la tu dia berjaga...

so far Alhamdulillah...

sepanjang jalan dia xmeragam pun....

walhal nie kira 1st time la dia berjalan jauh...

last dia jalan jauh..

masa umo dia 2bulan...dari Kuantan ke Kl

tu pun sbb aku abih pantang.kena naik kejer smula....



5 comments:

mrs hafiz said...

afiqah excitd nak blk kg gak tu.. tu xnak tutup2 mata tu.. sib baik mood dia ok eh.. :)

baby maria arituh blk ipoh dia tidur je.. leh la letak dlm carseat, mama dia pun leh tidur skali..hehe..

cian papa drive sensorang..

Ayong said...

eh sama la kita ye..kita kampung kat bota kiri..dekat dah tu... :) sehari sebelum raya tu gi pekan parit..tiap2 tahun kan ada pasar kat situ...giler ramai org kat situ...tapi best! meriah!

:. iBuAfiQah a.k.a Irnie .: said...

mrs hafiz~

agaknya kot...tgk byk keta,pokok2 dia jd xnak tido lak...

car seat afiqah ada..tp confirm dia xnak duk pny...so xbw la...

ayong~
dekat sangat la tu kak..
umah opah irnie dpn skolah layang2 kiri..
tahun ni xsempat g pekan isnin kat parit tuh!sedih plak...
tp mmg seronok g parit...
meriah kan kak!!

Jasfyra said...

bestnya balaik kpg...afiqah pun syok je berdiri ek..best2...kalo buh dlm car seat kompom melalak xmo dok dlm tuh..xpe ar..ibu dia pegang ar kejap ek..

btw,selamat hari raya...

:. iBuAfiQah a.k.a Irnie .: said...

jasfyra~

pakai car seat kalu melalak
buat irnie tension jerr..

sbb tu smpi skrg xbeli stroller..
takut melalak jerrr...
dulu beli bouncher pun sekejap je pakai...
skrg duk dlm stor jerr...huhuhu..