11 September 2008

~Syahdu Betul~

Semenjak 2 menjak nie..aku kdg2 syahdu skit!!
bila dgr plak lagu2 raya nie....
leh gak mengalir airmata..chait!
tapi aku tahan je la....
opis maaaa...
mata2 merah kang kantoi lak..
bukan aperrr kdg2 aku terpk.....
time2 nak raya nie pada yg ada keluarga
(ada mak, ayah,adik2)
mesti seronok....mesti happy...
berbuka sama2,bertarawih sama2, sahur sama2...
baju raya hampir sedondon, buat kuih raya bla bla bla....

Taaaaaaaapiiii.......

Pada kawan2 yg telah tiada salah seorg dari ahli keluarga...
atau pada yg telah tiada kedua orang tua nya...
camana ek....
aku xpenah mengalaminya.....
kerana aku masih ada papa, mama , Abang, Suami, Anak.....etc
tapi satu hari nnti aku pasti mengalaminya.....
emo sungguh aku sejak akhir2 nie...
bukan aku ada prob. pun...
time2 nak raya nie cepat benar air mata aku ngalir....
aku harap kawan2 aku yg mengalaminya
mesti korang mempunyai satu sifat yg cukup bagus....

TABAH...

kpd yg masih ada yg tersayang.....
time2 posa nie jenguk2 ler mereka suma...
paling kurang pun tepon ler...bkn mahal pun!!
jangan ler abaikan mereka suma...
tanpa mereka sapa la anda....
(w/pun korang skrg dh berpangkat tinggi, dh berumoh beso, etc...)

td borak2 cter balik raya dgn PSU aku Cik Su,br aku tau dia dah xder mak ayah....uhuk2 sodihnya bila dpt tau...
patut ler bulan posa nie xbalik kg....
dia tp xpenah story pun dia dh xder mak ayah...
"sori Cik Su...dia pun ckp it's ok irnie..."
"dh lama xder mak ayah cik su nie....."
adakah jiwa aku sekuat dia...hmmmmmmmm..entahla..

k la....

selamat berbuka suma kepada rakan2...
hari nie dh masuk hari yg ke 11 umat islam berpuasa..
alhamdulillah...aku masih lg berpuasa.....syukur!

~daaaaaaaa



10 comments:

mar!ahaf!z said...

thanks for e reminder ..
kerana "mereka" aa kita berada dkt tempat skrg ni kan..

Jasfyra said...

saya pun rasa syahdu baca coretan awak ni...saya pun xpernah mengalami situasi tu..masih ada parents dan adik beradik..suami dan anak2...cuma saya ada kazen yang kehilangan ayah.masa tu depa kecik2 lagi..sedih sangat...ni pun dah bergenang air mata...sama2 lah kita bersyukur dengan apa yg ada dan jgn sia2kan

ibuafiqahhuzaifah said...

mrs hafiz:

betul tu,krn mereka la kita berada ditahap skrg...

jasfyra:

betul tu...bersyukur la kita masih punyai sebuah keluarga..

Anonymous said...

klu rajin, pegi arr link aku http://yanierahman.blogspot.com/

SaDi said...

tahun ni adalah raya kedua kalinya tanpa ketiadaan ABAH... sedih sangat pasal mengenangkan tahun2 yang lepas mesti bayar zakat fitrah dgn ABAH, pasal dia salah seorang AMIL... hmmmm... Allah lebih menyayangi dia...

shafa said...

betul gak cakap tu..bukan laa mhl sgt kl nak tpon parent pun, kl kita compare ngn pergorbanan beliu masa kita kcil sampai la besar tak terhitung pergorbanan beliu. Kl mereka dah takda masa tu baru kita memerlukan nya. Masa tu baru kita menyesal sgt2. Sedih kl betul2 ingat jasa dia org dekat kita. T_T

yong ibu chem said...

aduh..cam syahdu lah rasanya...
hargai lah orang yang berada di kelilimg kita..selagi mereka masih ada kan...

ibuafiqahhuzaifah said...

sadi~ sedih kan time nak raya nie...mesti byk kenangan dgn arwah ayah...

shafa~ betul tu...saya sokong...

ayong~ hargai ler semasa mereka masih ada...

Sellynna said...

huhu dulu masa dok dekat2 bau taik.. dah dok jauh bau bunga.. camtu la aku.. bila da dok jauh ni mula laaa rasa nyesalnyaaaa dok sini!!! tp nak buat camne, nak jadi isteri solehah kena la ikut ckp suami.. tp rindu la kt KL huuhuhu..

Alhamdulillah parents aku ada lagi.. Jgn la dorg pergi dulu seblum dosa aku terhadap mereka terhapus.. Amin!!!

ibuafiqahhuzaifah said...

ibu-hamzah~

betul tuuuu....saya setuju