19 August 2009

:: My New ASsistanT Chef ::




Sekarang aku dah ada Asistant tau...
kalau nak basuh2 ikan ker,
cuci2 sayur kerr...
serah kat dia....
untung aku kan....
bukan bibik tau...
ala orang sini gak...
nak tau ker korang sapa dia....
tarrrrrrrrraaaaa....
apa nak buat ek..
cam tu la agaknya ayat dia....
tadi (semalam) g pasar kan..
ibu aku g pasar sbb xramai orang..
orang ramai g pasar tani semalam..
ibu aku kan nak elak tmpt ramai org....
oh! ada ikan nak kena cuci..
jap lagi mesti ibu nak masak..
macam2 ikan ibu aku beli...
nie cukup ker utk posa niey..
kena buat cepat2 niey..
jap g aku kena marah lak..

yessssssss....
ye la sangat afiqah jadi assistant aku..
tukang main air jer tuh...
abis kecut2 jari dia main air...
kesudahannya....
lepas aku siapkan basuh ikan tu suma...
dia menangis sbb tersepit jari kat almari baju...
bila masa la dia masuk bilik aku pun xtau..
aku mandikan sbb bau hanyir ikan satu badan dia dah
siapkan dia..
masuk buai terus tido sampai pagi niey....
Alhamdulillah...
aku leh masak n makan dgn aman semalam..

















4 comments:

dilla-ady said...

amboi..kecik2 lagi da ade ciri2 nk jadi ibu n isteri mithali nih..hikhik

lily azliyana @ mama zara said...

eh..afiqah berdiri atas ape tuh leh plak smpai ke sinki. ade kerusi khas utk afiqah main air eh..hehe

askar said...

salam... kt nmpak afiqah kt pasar smlm. cute gebu, geram kt tgk, comel sgt..

:iBuAfiQah: said...

dilla-ady,
ye la sangat menolong tuh...

lily,
tu guna kerusi meja makan je lily..
hehehe..

askar,
jupe kat pasar?
awak kat ner masa tuh?