11 February 2011

Malam Jumaat yg Menakutkan!

Semalam kan Malam Jumaat..
Aku bukan Nak cter Malam Jumaat tu ape
Tapi kisah Semalam di Malam Jumaat


Semalam aku Memang xmasak nasi
aku hanya Masak Mee Sup saje..
Memang buat xpedas sbb 
Fiqah akan komplen Pedas!

Aku pun memang xmakan pedas..
(menurun aku la tuh!)
sambung lagi..

Semalam aku dah siap2 masak
aku terus makan
Zaifah dah tdo dgn ayahnya
dengan ayah2 dia skali tdo..

diam2 fiqah duk tercongok kat pintu dapur aku tuh!
pergh!terkejut jap..
sbb tadi aku tgk dia minum susu coklat dia depan tv..
umah aku lak kalau anak2 nak tdo mmg malap jer lampu
hanya pasang lampu stor jerr..
so bayangkan kemalapan hall umah aku..
haha..

bukan itu yg aku nak cter..
sambung lagi..
Aku tanya la Fiqah nak makan mee sup tak?
Dia Angguk jer..
Aku amik pinggan cereal dia xmo..
dia nak pinggan BARBIE dia lor..
Puas lak Aku cari kat hall yg malap tu
sbb tadi aku bagi Zaifah main..
Sambil makan dia cakap sedap
itu la ayatnya berulang kali..
*kembang semangkuk aku bila anak puji cakap sedap masak*

Dah nak last makan tuh..
dah 3 mangkuk dia makan sebenarnya
aku ni plak dah mamai nak layan dia makan...
tiba2 dia leh bersuara...

IBU,MEE KICAP NIE HANTU..
ADA HANTU!ADA HANTU..

Lepas tu plak pandang ke langsir Sliding!

seeriussssss!

Memang itu la ayat dia cakap semalam...

Seram owh!Seram owh!

Lepas tuh aku terus marah dia sbb cakap mengarut2 malam2 hari!

Tapi kan 
aku dapat agak kenapa dia cakap camtu..
sbb sebelum tuh dia tgk iklan cter
SAKA JENTAYU!
aternya kalau malam jumaat iklan camtu akan kuar b4 cter tu kan!
dan mangkuk dia makan tu plak ada gambar Barbie..
Maybe la..
Budak2 plak cepat nampak suma nie..

HAISH!!!!!!!!!!!

Sebelum tuh lagi la...
aku skrg malam tdo awal..lepas tuh mesti berjaga sampai kul 3 @ 4 pagi...
ada skali tuh
Fiqah ngamuk time tdo..
mimpi buruk la tuh kan..
lepas tu tunjuk2 ke langit

aku terus baca Ayat Kursi 
Hembus kat ubun2 dia..
lepas tu bg susu terus 
diam tdo sampai pagi dalam buai..

Budak2 nie banyak main siang hari, malam jer mimpi ngeri
lagi satu aku nak marah
skrg tv hebat sgt tayang cter seram
budak mula la..kejap2 hantu
pkir nak untung,tp pemikiran budak2 xdpikir ker!
sengal!
ini la budak dalam kejadian semalam...



5 comments:

Errina Rahim said...

sangat comel ini budak!!!! hehehe

dakcik said...

eee..seramnyaaaaa!!! takuttt ;P

chik star said...

alamak, mengejutkan dan menyeramkan lah

:(

Noraini Aznan said...

menakutkan gak kak N...yela,org kate bdk2 kn leh nmpk...mcm kes Yasmin aritu la...tp,myb die t'igt iklan hantu tue kot...btw kak N,Fikah pnh ckp yg nasik goreng sy bwk aritu sdp...hahaha...

lovely said...

halamak... tetiba plak rase seram sejuk.. sekarg pukul 1.50pg nie.. dah la sorg2 duk ngadap laptop nie.. seram plak.. nak masuk tido lah... seRam SEh..!!!! pikah11 pikah... Takut AcHik..