03 March 2011

Keputusan Perlu Dibuat..Akhirnya............


 Sakit2 asma pun aktif!adik2

Aku buat keputusan Zaifah xjadi antar balik kampung...

Sebab aku pkir...
Mak aku skrg nie pun mula xsihat..
batuk,selsema,demam suma ada..
aku kesiankan mak aku jaga dia kat kampung..
umah kampung dah la beso,nnti lg panjang akal nak kuar..

lagi satu aku pkir..
aku xnak pisahkan kakak n adik..
kang malam2 meracau nak adik mana aku nak cari..
fiqah bukan jenis kalau kita terang2 dia faham..
kalau boleh nak jugak adik depan mata..

Aku ckp camni sbb aku dah penah tgk
satu hari tuh Zaifah tdo kat bilik,
Fqah tdo kat ruang tamu..
bangun2 tgk adik xder dalam buai..
dia tanya aku cakap Zaifah dah kuar..
puas dia cari satu umah tp bilik satu tuh dia xmasuk..
dia mula sedih..
Kuantan Putrajaya jauh gak..
Lagi satu Zaifah dah sayangkan kakak dia...
w/pun gaduh2 tp sayang..
Bayangkan cari2 kakak xder kat kampung
apa perasaan korang tgk kan..

Lagi satu Fqah nie mula jer cakap nak duk dgn Opah n Atok
alih2 kang tanya Ibu mana?Ayah mana?
masa Cuti Raya Korban 2010 kan aku tgl diorg berdua kat kg...
asyik jer menanya mana ibu3..
nangis owh Afiqah tgk aku xder..(mak aku la cter time tuh!)

Skrg pun Zaifah still lagi batuk2 n Selsema..
tp aku no choice antar la jgk isnin ni ke taska..
aku bukan xmo antar umah org..
dah 2 3 org kawan aku ngadu masalah antar umah org nie..
kejap2 nak cuti..kejap2 cuti...
kalau aku mati la...
cuti pun dah tgl 16 hari owk!

Ikut Hati memamg la nak mak aku jaga..
abis,disebabkan faktor2 kat atas tuh aku
jadi 
ALAHAI.....

Mak aku cakap kalau dalam masa terdekat nie Zaifah sakit teruk balik
so,aku antar la 2 beradik tuh ke kampung..

Sekian..




3 comments:

wan nurul hezrina abd halim said...

terharu plak nurul baca entri nie..sib tak jadi antrkan.kuantanpun jaug gak.nak alik tuh jem bagai lagi manalah taukan..mestui akak n adikpun saling rindu..gaduh2lah yang dicari nnt sb takde teman gaduh..letih gak nak jawap kalau dorg tanya mana adik>mana kakak?alhamdulillah tak jd antr

.:mama dhia:. said...

sebak rase ati ni bace entri ni.... buat lah mane yg terbaik kak..hanya ibu yg memahami anak2 kan??

ibuafiqahhuzaifah said...

wan nurul hezrina:

bila pkirkan si kakak yg teringat kat adik tu jd sebak

mama dhia:
Yep,itu la keputusan stkt ini