12 March 2011

Tsunami @Sendai,Jepun

[82]
Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Ia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Ia berfirman kepada (hakikat) benda itu: ” Jadilah engkau! “. Maka ia terus menjadi.
Surah Yaasin~ayat 82
 


Dah banyak sangat kemungkaran di muka bumi nie..
Dah banyak peristiwa yg Allah dah bagi peringatan kat kita..
sesungguhnya jangan la kita lalai dalam mengerjakan suruhanNya dan 
tinggalkan segala laranganNya.. 
 ~ini utk peringatan aku sendiri jugak...
semalam Allah turunkan lagi bala di Jepun pulak
Gempa bumi 8.9 Magnitude.Tsunami setinggi 10 meter
Subhanallah..
Aku ada gak tgk kat channel 509 ttg tsunami nie semalam..
 MasyaAllah..
tu jer aku bleh cakap..
sambil2 tuh tunjuk kat Fiqah supaya dia faham tsunami tu ape..
tadi pun aku tgk lagi kat Youtube plak..
sekejap jer air hitam tuh menenggelamkan sebuah perkampungan n ladang2..
kereta,lori.bot suma abis..
manusia nie mudah lupa..
Peristiwa Tsunami kat Acheh 26 Disember 2004
skrg tanggal 11 Mac 2011 patut diingati pula

credit to:melurjelita.com

simpati aku pada yg kehilangan ahli keluarga,xder tempat tinggal..
Ya Allah..
aku bersyukur masih lagi diberi nafas utk meneruskan hidup di muka bumi ini.amin

2 comments:

.:mama dhia:. said...

naik bulu roma biler tengok brite pasal tsunami..rase gerun...x dapat bayangkan kalo jd kat m'sia..nauzubillah..mintak2 dijauhkan..

mar!ahaf!z said...

takut kan.. sekelip mata je.. terbyg.. camne nak lari kalau dah ombak 10 meter depan mata..