23 March 2011

aKu buKan PRO...PrOsak je!

mAybe SediKit Emo Entry Kali nie..


Aku bukan Pro main pun so jangan perli2 aku macam2..
Selama nie aku main jentik karom tu pun hanya LUCK kalau masuk pun...
abih bila tournament, ia bergantung pada luck sesama satu pasukan..

Bila aku xmenyumbangkan apa2 kemenangan smpi perli2 tuh
aku bengang gler la..
bukan pertandingan lawan kementerian pun..
lawan sesama staf jer..
itu pun jadi isu..
orang lain pun xcakap ape,yg xmasuk plak mulut cam ape..

aku benci orang macam nie..
sebab aku xcari gaduh,kenapa nak lebih2..

Dah la..
rakan pasukan aku sporting jer..
Dah cuba tapi xberjaya nak buat camana..

kalau dah xder luck, ko buat la camana pun memang xder luck punya..

orang macam nie la,
bukan nak bagi semangat tapi jatuhkan plak..
itu la orang Melayu..lebih dekat lagi orang Islam..
renung2kan...

p/s:aku emo hari nie...*lost*



10 comments:

fildza's said...

memang macam tu la.. aku rasa kat mana2 pun sama kan.... cam hampeh jer org cam nie.. bulan 5 ni aku wakil jabatan(kedah)lawan boling kat terengganu.. 1 pasukan 3 org... (2 lelaki. 1 pompuan).. dok pikiaq jugak nie, takut kalau main x jadi ka, org salahkan aku lak..

ibuafiqahhuzaifah said...

fieza:

tu la,kita nie x pro so jangan la salahkan kita lak..lgpun org yang xmain xyah kecoh2..org yg main pun xsound ape2 pun.as long kita join sudah la kan..aku malas nk sound sbb org 'lama' kan..kang buruk jd nya..tp aku xcari pasal dgn dia,dia jangan la cari pasal dgn aku..

dakcik said...

sabar ye kak..org mcm tue mmg ! mmg xkenang diuntung..bila kite kalah diorg salahkan..bile kite menang diorg banggakan..adatla manusia tak pernah puas..

sabo eh ..sabo separuh dr iman =)

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

hai ibu afiqah.. thanks sudi jenguk blog kak mimi

btw orang2 yang suka perli2 tu, ignorekan ajer.. adat lah main ada kalah menang.. kalau menang orang suka, tp bila dah kalah, nak salahkan orang pulak kan...kalau dia dah terer sgt, kenapa tak masuk bertanding.. betul tak?

Lee said...

Hello Kak, bahasa saya sebelum Merdeka, suda out of tune, but reading your mention here, I guess there'll always be such people around.
You just take it easy kak, have fun.
It's always like that in life. Win or lose, people will have something to say.
So, live your life with no excuses, love with no regrets.

You stay young, have fun and keep a song in your heart.
Best regards, Lee.

lovely said...

Sabar...
ida pun slalu gak kena benda macam nie. tp nak buat camner yer x? kalau dah bukan rezeki kita.jd kita x leh nak menghalangnya..
so t'paksa redha jerlah..
pd mereka yg slalu pandang rendah pd kita,.. mereka x selalunya b'tuah.. tgg jer, hari mereka pasti akan tiba!!...
cehhh... ikut Emo plak!!!
hihiiii..

Lynn Abd Latib said...

jgn layan org sewel**

mar!ahaf!z said...

bosan org mcm tu..buat bodoh aje.. at least u dah jadi peserta, dah volunteer.. dah cuba.. kan kan kan?

ibuafiqahhuzaifah said...

Dakcik:sabo tetap sabo..hehe

kak mimi:
betul2..

Uncle Lee:TQ drop by blog irnie..

Lovely:redha nie..

Lyn:btul2.tak usah layan sgtkan..

maria:tu la,masuk penyertaan dah bagus dah tuh.

mar!ahaf!z said...

mcm budak sekolah je gaduh2 camni