09 July 2009

:: 1 tahun 2 bulan ::

this pic i like it!

hmm...pejam celik dah beso anak dara aku niey..
perkembangan terbaru afiqah..

1~Dah boleh berjalan sepenuhnya...Alhamdulillah.

2~kurang nak makan nasi..
kita kena variasikan makanannya

3~suka menunjukkan kasih sayang kpd baby...
suka cium2 baby

4~kuat jeles...
kalu sapa2 pegang ibu or ayahnya.

5~dah pandai merajuk
silap skit/kita xlayan dia jer dah guling2 kat lantai

6~dah pandai cakap skit2
cth:ayah,air,salah,habis dah,nak, dll..

7~dah pandai amik kasut n sarung
dia dh pandai amik kasut atas almari n sarung
tp belum pandai sarung sendiri la..
kiri kanan pun belum xpert..
kdg2 kanan kekiri camtu la

8~dah pandai terima arahan
means bila aku suruh amik somethin/dia jatuhkan
brg tuh kita suh amik dia akan amik...

9~bila azan jer dia akan sebut Allah..
Allah tu dia cam sebut Awah...
kalu kita laungkan azan dia mesti g kat tv
means kat Astro Oasis 106 tuh!
kalu tido pun dia akan terbangun.

setakat nie jer la u alls...
x ingat pun ada gak niey...

p/s: entry nie bukan aku nak menunjuk2 anak aku dah pandai
ape2 skrg tau...
lain anak lain la kemampuan akal fikirannya..
jangan paksa anak2 tuh!
kdg2 belum sampai masa nak sampai ketahap itu pencapaian mereka..
sememangnya kita harus berbangga dengan anak masing2...
cukup makan,cukup sihat,cukup akal fikiran...
cukup segala-galanya....


bebelan semata...
tiada kena mengena dgn sesiapa ya!

3 comments:

JIVEBUMZ said...

amboi kecik2 suke cium baby yer..waaa nak adik latu.. irnie kene paham2 la :p

lily azliyana @ mama zara said...

wah..dh banyak juga afiqah bercakap ye. Zara br boleh sebut yg satu suku kata jek..hehehe..

pic sweet, afiqah cam budak besar jek..=p

mar!ahaf!z said...

afiqah dah pandai jeles kah?
hehehe, meh auntie luk ibu dia.. marah tak..?