25 August 2008

~Al-Fatihah~

salam...
"Dari-NYA kita datang.....Dari-NYA kita kembali...."
ingat lg entry yg lepas...mengenai Makcik Shakima a.k.a Cik kima..
dia telah meninggal dunia
Ahad (24.08.2008) jam 07.00 malam
di Hospital Pakar Kuantan..
meninggalkan 7 orang anak...
terlalu banyak kenangan dgn arwah...
arwah ku anggap sebahagian dari keluarga ku sendiri...
terlalu banyak jasa n pertolongan yg xmampu aku balas...
dialah mama ku anggap saudara yg paling dekat....krn ape2 jua pertolongan disaat kecemasan pun dia sanggup bantu..
sbnrnya aku berdoa harap dia mampu pulih semula spt asal...
tp panggilan mgu lepas dari mama ku bgtau
kalu dia hidup pun dia akan lumpuh selama2nya...
membuatkan aku sedih mengenangkan nasibnya nanti...
maaf...(aku byk bhenti mencoret...terlalu byk airmata yg mengalir)
panggilan yg aku takuti datang jua jam 6.45 ptg...
"tie,cik kima dah nazak"
aku dah bincang dgn hubby...kalu perlu aku balik sorang utk jenguk arwah...(aku xnak bw fiqah sbb risau dia xpernah jalan jauh)
jam 07.03 mlm

"tie,cik kima dah meninggal pukul 07.00 mlm td...tie xyah balik la...arwah mlm nie terus balik ke Sertik, Bentong...
pup!aku trus nangis......
spjg mlm aku nangis........aku xsangka arwah pegi jua...
last aku jupe dia masa aku nk balik kl lepas abis pantang ari tu...
aku sempat ckap
"cik kima, ti minta maaf byk2 halalkan suma tau...mana la tau ape2 hal nanti...ti duk jauh nie...raya nnti br balik..
cik kima jawab
hish budak nie...xder benda la...
maaf skali lagi...aku terlalu sedih...
aku sbnrnya RALAT...
~xdapat jenguk dia mgu lepas kat hospital...
w/pun aku dah janji akn pulang..
utk pengetahuan korang mama aku xkasi balik...
~xdapat menziarahi arwah
aku xdapt bayangkan...
disaat umat islam ada semingu lg akan menyambut Ramadhan al-mubarak..
disaat kita akan bergumbira menyambut Aidilfitri..
huk2..sungguh sedih....
maafkan aku...(aku ilang kata2 dah)

No comments: