03 November 2010

kisah itu bermula begini


 muka aku yg pucat lesi..

Salam Bismillah...
Rabu 27/10/10 seperti biasa aku g keje 
dan meninggalkan huzaifah dgn MIL aku kat kajang.
Pagi tuh serius mmg muka dia pucat lesi...
tp pkir malam sebelum tuh dia memang xtdo sangat..
asyik batuk2 muntah..
kesian sangat..
dia pun pandang aku dengan wajah sayu jerrr...
tp aku pkir jap lg ok la tuh sbb dia akan tdo n dapat tdo cam biasa bila siang
dia akan teruk bila malam jer...
pukul 11 pagi tuh aku dapat call dari asben
bgtau huzaifah dah pucat lesi kat umah mil aku
xleh nak bernafas
bum!
aku masa tuh cam berhenti nafas jap
cam xleh nak pir benda dah..
masa tuh plak keje mmg banyak
sbb aku el isnin tuh...
terus siap2 ape yg patut
bagitau bos tulis buku n bgtau rakan yg terdekat
yg aku balik sbb emergency...
SERIUS
asben aku xpenah pecut sampai 100km/h lebih(berhemah wei)
lalu lane 3 lak tuh...
putrajaya-kajang leh smpi 20minit
tapi aku rasa cam sejam dalam keta
masa tuh hanya berdoa moga dipanjangkan umur huzaizah jer..
aku xnangis tp hati aku berdoa moga aku sempat jupe anak lelaki aku
ALHAMDULILLAH
BIL aku kebetulan ada keje kat kajang masa asben aku call
dia yg bawakan huzaifah ke klinik berhampiran utk amik nebulizer..
jiran2 mil aku suma keje masa huzaifah teruk nie...
kalu xder BIL aku xtau la panjang lagi tak nyawa anak aku..
masa aku sampai klinik huzaifah dah merengek panjang2 n nafas dia mmg laju
aku bg nenen n dia sempat tdo sekejap...
lepas tuh dia nangis n terus nangis lagi..
masa tu gak decide pack2 barang balik putrajaya..
sbb pkir kalu kena serangan lagi..
mmg bahaya..sbb jiran2 mil aku suma keje...

Memang takut waktu nie..jantung aku ntah berdegup ke tak...
risau sangat..
balik putrajaya huzaifah masih xberhenti nangis n nangis..
aku n asben decide bawa balik ke Klinik pakar kanak2 an nur tuh...
jupe doc Arbayah
sbb history dia ada kat situ..
call2 Dr Arbayah ada kul 6 ptg..
stori la yg keadaan anak aku teruk n nurse tu suggest aku masuk 
emergency An nur...
masa nie aku dah pack siap2 kalau2 kena admit...
tunggu nombor 1079

mujur je kejap..
aku terus masuk n stori kat doc kisah anak aku..
dari penceritaaan doc tuh dia suh balik jerrr...
tp sebelum tuh amik nebulizer lagi..
kali nie bukan dgn ventolin tp ubat lain..
nie utk pecahkan kahak yg berkumpul kat lung tuh...
amik nebulizer lagi tp anak aku mmg cam dah lali dgn nebulizer tu suma...

*bersambung







4 comments:

.::Lynn::. said...

anaklah nyawa kita

Unknown said...

fuh.
saspen nye kak.
haduh haduh.
semoaga huzaifah akan sihat2 je.
amin :)

.:Yana:. said...

naik bulu roma bace cite akak..nak nanges pun ade...

shikin said...

:( semoga engkau jd seorg ibu yg kuat utk anak2..huzaifah semoga cepat sembuh..