08 October 2010

KULIT oh KULIT

 chinta2 aku


 Lately....
aku dengar gak ada kengkawan aku yg cter masalah
pasal anak...ok2.aku xder la solution utk itu.let's aku stori pasal anak2 aku lak...
masa afiqah kecik lg la...kalu korang tgk kat sidebar blog aku tuh korang leh tgk
afiqah kecik mmg chubby..siap orang cakap anak aku chubby..lambat jalan la..xtahan panas la
ape la..mmg kata2 xsedap langsung tau...tapi aku telan jerr.
siap buat perbandingan anak sorang ni dgn anak aku...knape anak aku x achieve macam anak dia..
sengal!
allo..keupayaan motor skill sesorang budak tu bukan sama antara satu sama lain...
jadi jgn la nak buat perbandingan...plz ek!
NOW...
bila adik plak lahir...
buat lg perbandingan...
memang sengal kan...
banding lak kulit fiqah putih kulit adik lak hitam...
KULIT pun nak banding...
adoo gak spesis manusia cam nie..
aku terus zasss..
bior la kulit dia itam pun..bukan dia terima hantaran pun..dia yg akan beri hantaran..
hambek ko..diam terusssssss!!..
so,
kepada sesiapa yg mcm down bila orang kutuk anak kita tuh
korang jgn la makan hati smpi xlalu nak makan...
sbb aku dah rasa ape yg korang rasa...
diam atau korang balas balik jerrr...
ape susah..bukan mulut kena saman pung...
(sbb orang yg kena saman,mulut xpenah kena saman lak!)
layanzzzzzz...


5 comments:

ch@ said...

kita tak pernah amik ati orang cakap ttg perkembangan anak ni, sebab kita membaca, macam akak katala perkembangan anak tak sama. cuma kita sakit hati bila orang kata, baby tak bf ni lasak. susah nak handle, kita boleh je. =)

dakcik said...

a'ah kak..peduli kate org..ader gak org ckp psl dania tue kecik la..xgemok la..ringan la..tp saye jwb jek..wpon die kecik kurus asalkan die sihat dan katif sudahh..ye dok?susah nk tutup mulut org nie..

dakcik said...

*katif tue aktif..salah eja plok..hihi

Ana Lyana said...

yess..suka entry ni kak N.. ingat lagi mase pantang ari tu yg akak kate mak akak tak kasik lagi amik gambor zaifah..

walupun kulit zaifah macam tu, tapi zaifah cute...badan diaaa..huhuhu..semangattt..geram tengok.. terdetik dlm hati..bila la dani nk macam ni. api i tak down tau..sikit2 je bila ade mulut yg berkata-kata itu.

cayang zaifahh.muahh

chik star said...

ye ye, mulut org mne bole tutop kn.
klo dh over sangt balas je sedas 2.
klo diam diam kang, makin menjadi2.

xpon elakkn dri jumpe org cmtu.

hitam ke putih ke, jnji sehat walafiat alhamdulillah kn.