01 August 2011

1 Ramadhan 1432H


salam Ramadhan suma..
Hari pertama puasa hampir2 tak sahur..
Disebabkan dah biasa bangun kul 5pg setiap pagi.
mata dah set bangun time tuh jer..
sebenarnya dah set jam kul 4..
dah bangun 4.30pg buat susu Zaifah..
aku terlelap sebelah Zaifah smula..
panas lauk malam semalam jerr..

ok la, yg penting SAHUR..
Bila Sahur hari 1st nie aku mula la teringat kat kampung..
kampung lagi.. (of coz sbb aku xdapat nk posa kat kg!)
mesti mak aku masak rendang...
rendang mak memang terbest la!
aku belum capai tahap pandai masak rendang cam mak aku..
isk2..
nanti aku nak try la..
(mula la perut aku berkeroncong tgk rendang nie..)
Kenangan puasa di kampung x akan sama puasa di bandar..
rindunya..

Tahun lepas dapat puasa penuh syukur alhamdulillah..
sbb breastfeed tegar kan..
Tahun nie belum tentu..
tp mmg klakar jer
mana nak sahur..
mana nak nenen Zaifah..
hahha..
i miss that moment..
ok2 dah melalut..

okey Selamat menjalani ibadah ramadhan la yer suma... :)






5 comments:

.::Lynn::. said...

selamat berpuasa

ibuafiqahhuzaifah said...

Lynn:

TQ

Ayuraza said...

saya pun tak pandai masak rendang mak-mak lagi..kalo teringin sangat suh mak masak je la..hehe :P

selamat berpuasa..salam perkenalan..

ibuafiqahhuzaifah said...

ayuraza:

Salam perkenalan..

Lynn Abd Latib said...

Slmt berpuasa ;-)