17 February 2012

Fiqah Nak Kawin......


terkejut tak?

Sure la ai terkejuttttt.....
Masa otw nak balik rumah semalam..
Fiqah utarakan kat ai dia nak kawin.......

walhal dia tahu ke tak erti kawin tu..
asalnya camni..
semalam lalu kat Flet hijau..
Flet tu la tempat memula ai tgl masa posting keje kat Putrajaya ni..
sampai la nak kawin baru la pindah umah..
citer kat Fiqah sebelum kawin dgn ayah ibu kat Flet ni..
kawin?budak tu cam pelik
lepas tu la dia cakap Fiqah pun nak kawin..
ai tanya nak kawin dgn sapa..
memula dia sebut dgn Nopal...
(nor kalu baca sure u gelak yep!)
ai gelak kuat2..
sbb Nopal tu bawah dia setahun..
 lepas tu Fiqah dah merajuk sbb ai gelakkan dia..

Dah sampai umah ai ingat perkara 'kawin' tu dah settle..
sampai umah leh plak cakap
Fiqah nak kawin dgn Faiz la (ida lovely Fiqah suka anak awak la)
Ibu jgn gelak yep!volley dia cakap cam tu plak...
haish budak ni..

komenga.....
umur 4 tahun dah pandai cakap nak kawin..
ni cuba bayangkan masa umur 24 tahun nanti....
terkedu gak  bila anak mintak nak kawin..
melepaskan anak perempuan pergiiii..
huhuhu....

syahdu jugak kan........


nota kaki: anak korang ada mintak kawin jugak tak?

7 comments:

Amna Faqiha said...

hehe..oh sama lah situasi ngan amna..kerap mitak nak kahwin tp kalo tanya nak kahwin ngan sapa,,dia jawab ngan ibu ..sib baikk

AnaLyana said...

kihkihkih... comelll jek minta nak kawen...

littlehumblelynn said...

Hehehehe
ain dulu pernah tanya nape gmbr dia xde bila tgk gmbr kwn kita.kitorg laki bini gelak mcm nk pecah perut.sgt comel :-D

NOR said...

hehehe...mmg gelak lps bace...ank i x mintak kawen cume slalu nyanyi

* bila aku jth cinta
* jgn kau mrh ble ku tolak (lagu alif satar tu kot)

kih3x...

dakcik said...

cptnya fiqah nk kawin...hahahaha
budak2 kak..xtau erti kawin yg sbnr..ikut org letewww..;)

tp syahdu kot ade ank perempuan pastu nk kawin..mcm sy dolu2 nk kawen mtk dgn mak..huhu..sedihhh

lovely said...

hahhaaa........ mmg tergelak pun..
aduhh fiqah..betul ker nak kawin ngan faiz ni?
haduh.. finingla kepala abg faiz tu..
alia nak.. ipah..nak.. dan yg terbaru.. Fiqah.. pulak.. hikhikhik... kelakarla..banyaknya menantu acik yer... hihiii..

ibuafiqahhuzaifah said...

amna faqiha:
haha..sib baik

ana:
tu la...

lyn:
ari tuh dia tgk gak gambo kawin..dia hanya kenal ayah dia jer..mak dia xkenal..sedih..hehe

nor:
anak u jiwang romantik nnti beso tuh..hee

dakcik:

kita akan melaluinya..anak kita kan pempuan..sedihnya nak lepaskan dia nnti kan dakcik!

lovely:
nnti kita tgk si faiz dgn sapa la ek kan ida..
ramai beno awek2nya...