01 September 2009

::Ibuafiqah Mabuk Yg Teruk ::

Sebagaimana korang sedia maklum
aku sekarang tgh preggy...
Permulaannya mmg xder muntah sesangat
aku boleh makan sesaja...
masuk bulan kedua niey...
Mabuk aku makin menjadi2...
Posa pun dah xleh skrg...
even makan pun muntah...
seksa beb!Allah jer Yang Maha Mengetahui

nasib orang suma xsama kan
ada yg senang xder alahan
ada yg teruk kena alahan..
xper la ada org nk kutuk pun kutuk la
Aku redha...
aku pun xmintak jadi keadaan macam niey
so,blog niey BERHENTI SEMENTARA
utk bagi laluan kat aku utk berehat..
feel xder la kawan2 nk blog2...
tp aku ttp jenjalan tgk blog korang tau..
w/pun xtgl jejak...

jupe lagi menjelang syawal
kalu xde aral ek..
doakan semoga aku sihat kembali
n happening semula...
aku pun xleh blah keadaaan kesihatan camnie
~love u all

8 comments:

nasazfrog... said...

hai yang,, ohhh pregnant rupanya,, syukur alhamdulillah,,, untuk permulaan memang agak seksa sikit nak layan mabuk,, time kita dulu loya yang teruk,, uhhh tak terlayan,, just take care yer.. klu masuk blog kita mesti tinggalkan jejak tau,,, :)

Puteri Satu said...

apapun tahniah dari akak... biasalah bila kita dipilih untuk mengandung dan melahirkan adalah sesuatu kurniaan yang tak terhingga... sukar atau tidak... itu semua rezeki masing-masing... sama jugak dalam melahirkan... ada setengahnya mudah dan ada setengahnya sukar.. tapi itu bukan bermakna susah kerana banyak dosa... dan atas doa orang lain... tidak sama sekali... tak de guna nak dengar cakap orang yang mengata dan mengutuk... so.. jaga diri bebaik ok... lalu 40 minggu yang inda dengan tenang... ok dik...

Lily@MamaZaraZareef said...

alahai..siannye irnie. kite dulu tak pernah mengalami mabuk n alahan teruk mcm ni so tk dpt bayangkan peritnya. banyak2 bersabar k. lain orang kan lain pengalaman mengandungnya. so banyak2 kan rehat n jangan pikir ape orng nak ckp. yg penting, irnie n baby dalam perut sihat..=)

azrin_zelina said...

kesian ko irni...byk2 bersabar tau, aku sentiasa doakan yang terbaik tok ko

azrin_zelina said...
This comment has been removed by the author.
ibuafiqahhuzaifah said...

nasazfrog~TQ kak

puterisatu~TQ kak bg irnie semangat

lily~lain org lain pengalaman mengandungnya kan lily

Azlin~TQ lin bg aku semangat.

mar!ahaf!z said...

sabar eh irnie.. kalau rasa ok tu, post je la kat blog ok.. nak tau gak perkembangan irnie n afiqah tu..

chik star said...

als sianye
biasa la tu kn alah2 ni
memang nmpk sekse, tpi bahagie sebb nk tambah lagi sorg penyeri.

siapa yg dok mengate tu ?
biarla kan. asal dorg bhgie.
dorg kate, dorg yg dapat dosa.

take cre ok.

:)