27 September 2011

Anak SulunG Yg Dah BoleH HAraP

u all'z kan tau aku memang xsihat lg sejak jumaat malam lepas..
Semalam masih lagi demam gigil2...
petang lepas amik Zaifah n beli susu utk fiqah kat Pasaraya Salam
aku sempat la beli sup tulang..
konon la nak makan sbb xlalu makan
konon jer la..konon..

Masuk Magrib aku makin gigil2...
budak2 suma dah makan
aku cuma cakap kat kakak
"kakak tolong jaga adik..ibu demam"

aku masuk bilik selubung satu badan..
lama tuh aku sayup2 dengar suara kakak..
ibu..ibu ..kakak nak susu...
aku bangun jer la buatkan..
tp memang mamai sbb kesan ubat yg kuat..

lepas tu aku sambung tdo sambil selubung satu badan smula..
lama skit...
aku dgr kakak n adik datang...
adik dah pijak belakang aku..
rasa comfort jer..
si kakak pulak datang tanya..
"ibu..ibu demam..."
jap2 kakak amik minyak..
dia sapu minyak cap kapak kat kepala aku..
rasa nak nangis babeh!
terharu babeh!
Di hari lahir ku..
aku menyaksikan kakak dh boleh jd kak long!
lama tuh dia cakap kat adiknya
"Adik..adik..jom tengok tv kat luar....ibu demam.."
how sweet babeh!

aku sambung tdo smula..
lama2 budak2 tu seakan paham aku sakit kan...
lama2 tdo sebelah aku..



Anak Sulung  besar tanggungjawabnya..
Dan cepat matured..
am i right?
sila komeng!





4 comments:

NOR said...

keh3x...nk komeng jgk w/pn nopal br otw nk jd abg long,sbb sy ank sulung...he3x...

btl la kak N,ank sulung bsr t/jwb dia n cpt matured...nk hrpkan sape lg klu xhrpkan die...bgs fiqah dh bleh galas t/jwb as a eldest sister,hrp2 nopal pn begitu...=)

dakcik said...

oloh bagusnya kakak ! memang memahami..tetibe sebak plak..:'(


tp betul kak..sy anak sulung..anak sulung mmg bsr tanggungjwb & cpt matured! byk benda nk pk..

AnaLyana said...

alahai, siyes ana pun terharu...

same to me, anak sulung..huhu

Mitsuwira said...

saya sokong sebagai wakil lelaki anak2 sulung hehehe.. namanya pun anak sulung kan,mmg sifat semula jadinya mcm tue agknya..